Kort första vecka efter semestern

Hej. Då har jag precis kommit hem från jobbet och har nu tagit helg för för veckan efter semestern brukar jag alltid ta ledig på fredagen vilket är skönt för sen dröjer det ända fram till jul som man är ledig men min flickvän jobbar imorgon så jag har lovat min flickväns dotter att hon slipper dagis imorgon när ändå jag är ledig och är hemma från jobbet. När jag är ledig imorgon så ska jag åla till Systembolaget och köpa en hel låda öl och en flaska vin för det blir väl några öl i morgon när man jobbat och slitit den här veckan och så ska vi till affären och handla också för vi ska äta tacos imorgon eftermiddag när min flickvän kommer hem från jobbet. Just nu åskar det och regnar hur mycket som helst och så blixtrar flera gånger i minuten så från min parkering in till lägenheten blev jag hur blöt som helst och även blöjan blev dyngsur av regnet men det gör inget för jag har ändå kissat så jag ska byta blöjan efter det här inlägget men maten får vänta ett tag till för jag ställer mig inte vid spisen nu när det åskar så här mycket för det är för farligt att laga mat då det åskar men det är ändå ganska mysigt för min flickvän kom också hem precis med hennes dotter så vi sitter och myser. Jag och min flickvän har nu flyttat ihop på riktigt för nu har våran bostadsförening satt upp hennes namn på dörren så nu står det både mitt namn och även hennes namn och hon heter Tindra Jakobsson och så har jag satt upp en lapp med mon flickväns dotters namn och sitt namn har hon skrivit helt själv på den lappen som sitter på dörren, min flickväns dotter är bara 4 år och kan ju såklart inte läsa eller skriva än men hennes namn kan hon stava till och hon heter Alice, Jag och min flickvän letar för fullt efter ett större boende vi ska flytta till och inom båt år ska vi också gifta oss för vi har bestämt att vi ska förlova oss lördagen 30 november då jag fyller år så det passar ju bra. Här kommer också en bild som jag tog innan jag skulle åka till jobbet så bilden är tagen vid 06:00 ungefär idag.
Här kommer en bild på mig som jag tog inorse innan jag åkte till jobbet men nu ska det bli skönt med en tidigt hel. Jag får sova lite längreän jag görnär jag jobbar men inte allt för länge för jag jar tvättstugan inorgon och har rätt så mycket tvätt eftersom min flickvän och hennes dotter borhos mig nu i väntan på att vi hittat någon större lägenhet. 

Ikväll 18:00 börjar äntligen hockey säsongen då Luleå har premiär i Champions hockey League ikväll, jag håller inte på något lag från SHL längre för mitt favorit lag är Modo hockey men det är ju klart jag ser på dom flesta matcherna som går på tv för jag älskar både hockey och fotboll. Men nu ska jag byta min blöja.

Ha det bra så hörs vi igen i morgon om jag hinner blogga då, är mycket att göra imorgon. Jag ska tvätta, åka till Systembolaget och köpa en hel låda öl och en flaska vin, åka och handla och laga tacos tills imorgon eftermiddag då min flickvän kommer hem från jobbet och så har jag dessutom. In flickväns dotter hemma eftersom jag är ledig från jobbet imorgon. Ha det bra!

• Kategori: Bilder, Blöja, Helg; • Taggar: Bild, Regnar, Systembolaget, baby, bebis, blixtrar, blöja, blöjbyte, blöt, diaper, flickvän, helg, lägenhet, tacos, tvättstugan, vin, åskar, öl; • Kommentarer (0)

Kommentera här: